Po Warszawie pieszo i na kółkach
W projekcie „Po Warszawie pieszo i na kółkach” wzięły udział klasy 1a, 1b, 2b oraz 3b.
Uczniowie w ramach projektu poszerzali swoją wiedzę dotyczącą komunikacji miejskiej. Dowiedzieli się, czym jest komunikacja miejska, jak właściwie z niej korzystać oraz jakie muszą spełniać warunki, aby poruszać się nią po mieście. Usystematyzowali również swoją wiedzę na temat środków transportu miejskiego.
Podczas wycieczki do Zajezdni Woronicza dzieci dowiedziały się m.in., że autobus elektryczny ładuje się szybciej, niż telefon komórkowy, ile kilometrów ma najdłuższa i najkrótsza trasa autobusowa, gdzie i kiedy się naprawia, a także sprząta autobusy, do czego służy przycisk „STOP” i monitoring oraz gdzie można odebrać pozostawione przedmioty. Uczniowie oglądali film dydaktyczny dotyczący właściwego zachowania w środkach komunikacji miejskiej. Największy entuzjazm wśród dzieci wywołało korzystanie z myjni autobusowej.
Podczas zajęć realizowanych w szkole uczniowie:
- wykonywali prace plastyczne przedstawiające tabor komunikacji miejskiej
- liczyli przejeżdżające samochody i autobusy w określonym czasie
- sprawdzali liczbę pasażerów w autobusach
- w ramach wycieczki do teatru opracowywali plan dojazdu do niego, korzystając z aplikacji „Jak dojadę”
- z okazji Dnia Życzliwości odgrywali scenki prawidłowego zachowania się w komunikacji miejskiej
- opisywali własne spostrzeżenia dotyczące transportu miejskiego
- rozwiązywali krzyżówki i wykreślanki dotyczące przepisów ruchu drogowego
- nazywali, opisywali i kolorowali „Monstery ZTM”
- wykonywali odblaski
Realizując projekt, nauczyciele czerpali inspirację z warsztatów, w których brali udział. Korzystali również z materiałów dostępnych na stronie ZTM (filmy edukacyjne, kolorowanki, karty pracy) oraz materiałów udostępnionych przez koordynatora projektu.