Koncepcja pracy SP29
Kierunki rozwoju kształcenia:
- indywidualizacja procesu nauczania dostosowana do potrzeb uczniów,
- nauka drugiego języka obcego,
- analiza wyników egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych,
- motywowanie uczniów do udziału w zajęciach pozalekcyjnych, konkursach i olimpiadach,
- organizowanie lekcji otwartych w instytutach i placówkach oświatowych,
- realizacja projektów edukacyjnych,
- wprowadzanie innowacji pedagogicznych,
- stypendia dla uczniów zdolnych.
Cele szkoły, według Statutu SP 29 § 2:
- wprowadzanie uczniów w świat wartości,
- wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej,
- formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób,
- rozwijanie kompetencji, takich jak kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość,
- rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,
- ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki,
- wyposażenie uczniów w wiadomości oraz kształtowanie umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat,
- wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji,
- wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej,
- kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość,
- zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy,
- ochrona zdrowia uczniów,
- kształtowanie u uczniów postaw prozdrowotnych oraz odpowiedzialności za własne zdrowie,
- ochrona zdrowia uczniów,
Mocne strony SP29:
- długoletnia tradycja,
- dobre wyniki egzaminów zewnętrznych,
- osiągnięcia uczniów w konkursach i zawodach sportowych,
- wykwalifikowana kadra pedagogiczna,
- współpraca nauczycieli,
- wysoko oceniana praca świetlicy,
- bezpieczeństwo uczniów,
- wyposażenie sal lekcyjnych.
aktualizacja: AN, 17.01.2024 r.